venerdì 27 novembre 2015

Jou jouw

Jou is een persoonlijk voornaamwoor jouw is een bezittelijk voornaamwoord. Twijfelt u tussen jou en jouw , dan kunt u de vormen het best vervangen door u en uw. Wanneer schrijf je ‘ jou ’ en wanneer ‘ jouw ’? Can anyone help me with the distinction between jou and jouw as possesive words? Duolingo makes no differentiation between the two when translating a sentence.


The way I understand it is that jou is directed by you towards someone and jouw is directed by someone towards you.

Soms schrijf je ‘ jou ’ met een w. Die w hoor je niet, maar is wel belangrijk. Die geeft namelijk aan dat iets van jou is: jouw fiets bijvoorbeeld. Als je dat lastig vindt, hebben we hier een handig ezelsbruggetje voor je. Kiezen tussen ‘ jou ’ en ‘ jouw ’ is voor veel mensen een hele klus.


Nou ja, niet voor jou natuurlijk, maar wel voor. Wij stallen jouw geld niet op rente, want die staat historisch laag. Bij ons wordt je geld belegd.


En dat geeft uitzicht op meer lijfrentekapitaal.

Bereken nu zelf hoeveel jouw lijfrente kan opleveren. Henk zet jouw gegevens op de lijst. Is deze fiets van jou of van hem?


Nee, jouw moet hier jou zijn, zonder w. Naar jouw theorieën luister ik altijd graag. Jouw cake is het lekkerst. Ik deed het voor jouw plezier. Je bent ontzettend gestrest voor jouw doen.


Puur van Jou is een cliëntportaal voor cliënten, mantelzorgers en familie. Voorbeelden van bezittelijke voornaamwoorden zijn: mijn, onze, jullie en jouw. Laatst kwam ik een lijstje tegen waarin de meest gemaakte spelfouten stonden.


En daarin stond dat mensen het moeilijk vonden om te bepalen of het nu jou , of jouw is. Vervang bij twijfel jou (w) door mij(n). Mij komt overeen met jou , mijn met jouw. Dat is jouw boek, jouw zaak, jouw zus, zoals Dat is zijn boek, zijn zaak, zijn zus. Jou kan worden vervangen door een ander persoonlijk voornaamwoor bijvoorbeeld door mij of hem.


Heb ik jou al uitgenodigd voor ons feestje? Je schrijft een ‘w’ als je ‘ jou ’ combineert met een substantief. Het substantief staat direct achter ‘ jouw ’.

Mag ik jouw pen gebruiken? JOU ‘ jou ’ is nooit subject maar maar verder kan ‘ jou ’ overal in de zin staan. Bij meewerkende voornaamwoorden zoals: ik geef het boek aan jou , komt er geen -w achter.


Ook mogelijk de expertise of deze expertise. Kijk welk aanwijzend voornaamwoord ( jou of jouw ) moet voor , wij helpen je graag. Bezittelijke voornaamwoorden zijn woorden die verwijzen naar iemand zijn bezit.

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Post più popolari